Více než polovina škol, které přijaly nebo se chystaly přijmout vzdělávací filozofii založenou na iPadech a online vzdělávání, se vrátila k běžným způsobům vzdělávání anebo tento krok nikdy nepodnikla.
Celkem 46 základních škol bylo založeno jako školy Steva Jobse nebo zvažovalo přechod k této alternativě, uvedl deník Volkskrant. 12 škol však od realizace upustilo a 13 ke změně vůbec nepřistoupilo. Hlavním důvodem byla nákladnost nového programu.
První školy Steva Jobse, pojmenované po zakladateli počítačů Apple, se otevřely v roce 2013. Místo tříd mají otevřený prostor, ve kterém nejsou žádné knihy. Děti mohou pracovat také z domova a nejsou zde pevně stanovené hodiny. Zakladatel Maurice De Hond říká, že filozofie školy vychází z „batolecí revoluce“, kdy všechny děti nyní vyrůstají s tablety. Věří, že ty, které půjdou na iPadovou školu, budou svými digitálními dovednostmi lépe vybavené pro budoucnost.
Finance
Školy se pro deník Volkskrant vyjádřily, že hlavním problémem byl měsíční poplatek ve výši 9 eur za žáka. Náklady se tak mohou lehce vyšplhat na 20 tisíc eur za rok. Ostatní školy uvedly, že systém je zmatený a že děti si nevedly v testech tak dobře, jak se očekávalo.
De Hond se nechal slyšet, že metoda nemůže fungovat, pokud k ní školy přistupují polovičatě. „Potřebujete dobře strukturovaný systém, což vyžaduje trénink a vedení. A to stojí peníze.“ De Hond tak obrací pozornost k prodeji koncepce škol Steva Jobse do zahraničí. „Nizozemsko má tradici v přijímání různých typů vzdělávání, například montessori pedagogiky, jenského plánu nebo daltonské výuky,“ dodává De Hond.