TRH PRÁCE, ZÁKLADNÍ, ZNEVÝHODNĚNÍ,
Inkluze v odborném vzdělávání a přípravě je stále důležitější. Díky ní se řadě mladých osob s postižením nebo speciálními vzdělávacími potřebami může otevřít pracovní perspektiva na trhu práce. Podniky mohou právě mezi těmito osobami získat své budoucí pracovníky, kteří jim v současnosti chybí.
14.2.2019
KURIKULUM, ZNEVÝHODNĚNÍ,
Hlavním důvodem pro širší zavedení hudební výchovy do výuky je přínos pro ostatní předměty, v nichž by se žáci díky hudbě mohli zlepšovat.
12.10.2018
ZNEVÝHODNĚNÍ,
Zpráva představuje inovace ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky, který byl rozšířen o nové deskriptory, včetně deskriptorů pro znakový jazyk.
12.6.2018
ZÁKLADNÍ, ZNEVÝHODNĚNÍ,
O tom, jak se bude dařit dětem ve škole, rozhoduje v Německu, ale i v České republice především rodinné zázemí. Němečtí výzkumníci na základě údajů ze šetření PISA zjišťovali, co žákům ze sociálně znevýhodněných rodin pomáhá. Výsledky jejich výzkumu shrnuje Armin Himmelrath ze Spiegel Online.
20.4.2018
V Rakousku od roku 2016 fungují tzv. mobilní interkulturní týmy (MIT), které nabízejí pomoc školám v jednotlivých spolkových zemích při integraci dětí uprchlíků. V dlouhodobém horizontu by měl projekt přispět k úspěšné integraci dětí uprchlíků nejen v rámci rakouského vzdělávacího systému, ale i v celé společnosti.
19.2.2018
Článek představuje blíže koncept tzv. Neue Mittelschule (nové školy) na úrovni nižšího sekundárního vzdělávání, která od roku 2015 v Rakousku nahradila tradiční Hauptschule (hlavní školu) a která se měla stát jednotnou školou pro všechny žáky od 10 do 14 let. Článek přináší i stručné informace o tom, jaký dopad mělo zavedení nových škol v Rakousku na vzdělávání na nižší sekundární úrovni.
20.12.2017
Revizní rámec, který připravilo UNESCO, usnadní aktérům působícím ve vzdělávání zasadit principy inkluze a rovného přístupu do jejich vzdělávacího systému, a to v oblastech koncepce, politických prohlášení, struktur a systémů i praxe.
21.11.2017
Po inkluzi a rovném přístupu ve vzdělávání volá jeden z cílů OSN pro rok 2030. S jeho naplněním má pomoci rámec pro evaluaci, tvorbu a sledování vzdělávacích politik, který připravilo UNESCO.
1.11.2017
CEDEFOP, STŘEDNÍ, ZNEVÝHODNĚNÍ,
Článek ze zářijového vydání magazínu Skillset and Match se snaží stručně popsat projekty a programy z celé Evropy zabývající se předčasnými odchody, které byly představeny v rámci fóra o politice vzdělávání organizovaného Cedefopem v květnu 2017.
23.10.2017
Článek Karin Finkenzeller publikovaný v magazínu Zeit Online upozorňuje na začarovaný kruh, v němž se pohybují mladí Francouzi ze sociálně vyloučených lokalit. Chudoba je ve Francii překážkou pro získání kvalitního vzdělání, chystaná školská reforma podle některých odborníků příliš nepomůže.
22.9.2017
Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve Velké Británii, kteří v nejistotě čekají na umístění do školy, se podle nových čísel více než zdvojnásobil.
20.9.2017
Síť vzdělávacích organizací CIDREE se ve své výroční publikaci zaměřila na téma rovných příležitostí ve vzdělávání. Lucemburský příspěvek z této publikace představuje digitální prostředí MathemaTIC, které má podpořit a individualizovat výuku matematiky v heterogenních, mnohojazyčných třídách.
12.6.2017
TRH PRÁCE, ZNEVÝHODNĚNÍ,
Kniha Jamese Avise se zaměřuje na různé aspekty nerovnosti (přístup, kontrola, obsah a kontext), nejvyšší prioritu přikládá snaze o sociální spravedlnost a Gramscim inspirovaným analýzám rozvoje specifických jevů ve vzdělávání.
26.4.2017
ZKOUŠKY, ZNEVÝHODNĚNÍ,
Neslyšícím studentům a absolventům, kteří usilují o získání odpovídající kvalifikace, bude vytvořen lepší přístup k vyučení, díky změnám, které ve čtvrtek oznámilo britské ministerstvo školství.
21.2.2017