CEDEFOP, KVALIFIKACE,
Zpráva přehledně popisuje, jakým způsobem se v roce 2018 vyvíjely národní rámce kvalifikací v jednotlivých zemích, a představuje nejvýraznější trendy a tendence v této oblasti.
19.6.2019
CEDEFOP, TRH PRÁCE, VÝZKUMY,
Stručná zpráva Cedefopu představuje důvody vzniku, metodiku a první výsledky analýzy online inzerátů ve vybraných zemích, mezi kterými figuruje i Česká republika. Online inzeráty jsou zdrojem aktuálních údajů o potřebách zaměstnavatelů a o aktuálních změnách na trhu práce.
20.5.2019
CEDEFOP, KVALIFIKACE, TRH PRÁCE,
Stručná zpráva Cedefopu představuje evropské nástroje, ale i vybrané příklady dobré praxe z jednotlivých zemí EU, které se zaměřují na snížení počtu málo kvalifikovaných osob a předčasných odchodů a využívají flexibilní vzdělávací cesty.
23.4.2019
CEDEFOP,
Cedefop vydal brožuru s názvem Spotlight on VET – 2018 compilation. Nalezneme zde schémata vzdělávacích systémů a stručný popis odborného vzdělávání a přípravy v jednotlivých členských zemích EU, na Islandu a v Norsku.
18.4.2019
CEDEFOP, VÝZKUMY,
Stručná zpráva Cedefopu představuje bilanci za rok 2018 a přehledně představuje hlavní aktivity, které bude agentura realizovat v roce 2019.
15.3.2019
CEDEFOP, TRH PRÁCE,
Cedefop a nadace Eurofound (tripartitní agentura Evropské unie, která poskytuje přehled poznatků s cílem přispívat k rozvoji lepších sociálních, zaměstnaneckých a pracovních politik) zveřejnily společnou zprávu, která se týká předpovědi budoucích kvalifikačních potřeb.
15.1.2019
Stručná zpráva Cedefopu přibližuje tři scénáře představující možnou podobu odborného vzdělávání a přípravy po roce 2020. Scénáře vycházejí z výsledků dotazníkového šetření a analýz vývoje odborného vzdělávání mezi lety 1995 a 2015.
17.12.2018
Je univerzitní vzdělání opravdu zárukou pro nejlepší pracovní pozice?
14.12.2018
Evropský index dovedností (ESI, European Skills Index) je prvním nástrojem, který připívá k porozumění a analýze systémů rozvoje dovedností v jednotlivých zemích Evropské unie.
19.11.2018
CEDEFOP, KURIKULUM,
Orientace na očekávané výsledky žáka patří k hlavním charakteristikám pojetí připravovaných revizí rámcových vzdělávacích programů. Nejen pro tvůrce inovovaného kurikula a jejich spolupracovníky je proto inspirací nová příručka Evropského střediska pro rozvoj odborné přípravy (Cedefop).
23.10.2018
Stručná zpráva Cedefopu shrnuje hlavní trendy a mnohdy i protichůdné požadavky trhu práce na pracovníky v příštích desetiletích. Jak zmírnit tyto paralelní a zčásti navzájem odporující si vývojové trendy?
27.7.2018
Cedefop aktualizoval své statistické přehledy o odborném vzdělávání a přípravě, které přinášejí klíčová data o odborném vzdělávání, vzdělávání dospělých a dovednostech z různých zdrojů. Přehledy pomáhají lépe chápat a hodnotit vývoj odborného vzdělávání a přípravy v jednotlivých zemích. Primárně jsou vybírána data a indikátory týkající se cílů stanovených v rámci strategie Evropa 2020.
24.5.2018
Stručná zpráva Cedefopu představuje příklady dobré praxe a hlavní evropské iniciativy zaměřené na začlenění sociálně vyloučených mladistvých a dospělých do společnosti a na trhu práce.
Stručná zpráva Cedefopu rekapituluje činnost centra v roce 2017 a osvětluje záměry pro rok 2018.
20.4.2018
Cedefop publikoval výsledky výzkumu, který se snažil shromáždit názory Evropanů na odborné vzdělávání a přípravu. Mají občané Evropské unie představu o tom, co je odborné vzdělávání a příprava, jaké s ním mají zkušenosti a jak vnímají jeho atraktivitu a efektivitu? Článek přináší přehled nejdůležitějších zjištění.
20.12.2017
Evropská příručka pro definování, psaní a používání výsledků učení.
20.11.2017
CEDEFOP, STŘEDNÍ, ZNEVÝHODNĚNÍ,
Článek ze zářijového vydání magazínu Skillset and Match se snaží stručně popsat projekty a programy z celé Evropy zabývající se předčasnými odchody, které byly představeny v rámci fóra o politice vzdělávání organizovaného Cedefopem v květnu 2017.
23.10.2017
CEDEFOP, DALŠÍ, STŘEDNÍ,
Stručná zpráva Cedefopu popisuje směry diskuse o budoucnosti odborného vzdělávání a přípravy v Evropě v letech 2020–2030.
20.10.2017
Nezaměstnanost způsobená technologickým pokrokem je často se opakujícím tématem. Míra nezaměstnanosti bude ovšem v digitální době záviset především na lidské, ne na umělé inteligenci.
26.9.2017
Cedefop zveřejnil novou studii o ekonomických a sociálních nákladech spojených s pracovníky s nízkou kvalifikací v Evropské unii. Zpráva poskytuje celou řadu informací a podkladů, které by měly pomoci při tvorbě a zavádění politik ušitých na míru této skupině.
20.9.2017
Stručná zpráva Cedefopu shrnuje hlavní výsledky šetření Cedefopu a OECD z roku 2016 týkajícího se integrace uprchlíků pomocí zvyšování jejich kvalifikací.
31.8.2017
Cedefop zahájil provoz nového online nástroje na prevenci a řešení problémů spojených s předčasnými odchody ze vzdělávání. Soubor nástrojů byl oficiálně spuštěn na Fóru o politice vzdělávání organizovaném Cedefopem v Soluni ve dnech 16.–17. 5. 2017.
V době rychlé digitalizace a automatizace vyžaduje zmírnění nesouladu ve využití dovedností dobře rozvinutou infrastrukturu pro odhadování potřebných dovedností v jednotlivých zemích a integrovaný přístup ke správě této oblasti.
19.6.2017
První průzkum veřejného mínění provedený agenturou Cedefop na téma odborného vzdělávání a přípravy, zahájený v roce 2016, poskytuje jedinečné údaje o skutečnosti, jak evropští občané vnímají atraktivitu a efektivitu odborného vzdělávání.
13.6.2017
Článek představuje hlavní témata diskutovaná v rámci konference organizované Cedefopem s názvem „Jak zviditelnit učení: Strategie pro zavádění neformálního vzdělávání a informálního učení“. Konference se uskutečnila v Soluni v Řecku, ve dnech 28.–29. října 2016.
17.4.2017
Stručná zpráva (Briefing Note) Cedefopu shrnuje priority a plánované aktivity na období 2017–20
20.3.2017